středa 8. března 2017

Jak hrají čeští hráči? Diplomka obhájena a odprezentována

Na přelomu loňského června a července jsem zveřejnil dotazník, jehož cílem bylo pro mou diplomovou práci zjistit, jak nové trendy v monetizaci herního průmyslu působí na české PC hráče. Díky pomoci serverů Hrej.cz a Games.cz dotazník vyplnilo přes 1000 hráčů. Převážně se jednalo o pařany, kteří hraním tráví hodně času, nebo by alespoň chtěli a nemají ho.

Práci nazvanou Nové trendy v oblasti monetizace počítačových her jsem v září úspěšně obhájil a stal se magistrem nových médií. Dílo čítající i s přílohami přes 100 stran lze vyhledat v Repozitáři závěrečných prací Univerzity Karlovy.

Výzkum týkající se zejména crowdfundingu, free-to-play modelu, prodeje her pomocí balíčků „zaplať, kolik chceš“ a slevových akcích na Steamu a jiných digitálních distribučních službách, zaujal organizátory konference New Media Inspiration 2017, kteří mě v polovině letošního února pozvali na půdu Filozofické Fakulty Univerzity Karlovy. V místech, jež velmi dobře znám, jsem dostal 20 minut na rekapitulaci celé práce.

Výsledky diplomky jsem shrnul v následující prezentaci, která snad poslouží i bez doprovodného komentáře. Zajímat bude zejména hardcore pařany na PC, ale i ostatní hráče, kteří si nenechají ujít nové trendy v tomto skvělém odvětví.

 

Žádné komentáře: